Bestuurssecretaresse

Ben jij de rechterhand voor onze burgemeester?

Hé Bestuurssecretaresse! Ben jij de rechterhand voor onze burgemeester?

Wie zijn wij?

Het team Bestuursondersteuning en Secretariaat. Dit team ondersteunt en ontzorgt het bestuur, directie en netwerkmanagers bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. De verbinding met andere teams uit de organisatie en de externen is belangrijk, om te komen tot een goede ondersteuning. 

Dit ga je doen

Het gaat om het ondersteunen in de breedste zin van het woord van onze burgemeester. Je doet dit enerzijds zelfstandig en anderzijds op basis van een nauwe samenwerking met collega-secretaresses, waarbij onderlinge vervangbaarheid het uitgangspunt is. Om succesvol te zijn in deze rol is het van belang dat je ervaring hebt met bestuurlijke verhoudingen en processen in een gemeentelijke organisatie. Je weet wat er van je gevraagd wordt in deze rol. Door jouw flexibiliteit, integriteit, je oog voor structuur, proactieve houding, communicatieve vaardigheden, relativeringsvermogen en stressbestendigheid heb je alles onder controle. Je bent een vernieuwende secretaresse met een scherpe visie op je vak, je houdt van een dynamische omgeving en tegelijkertijd kun je je in een drukke omgeving goed concentreren en accuraat blijven werken. Je kunt goed schakelen tussen de diverse taken en multitasken is je tweede natuur! Door jouw positieve en enthousiaste persoonlijkheid weet je ook goed de verbinding met het team te vinden en mee te bouwen aan dit nieuwe team en een nieuwe organisatie. 

Concreet 

  • Verricht je alle voorkomende secretariële, administratieve en organisatorische werkzaamheden ten behoeve van de burgemeester in eerste instantie, en in voorkomende gevallen ook voor de wethouders en directie
  • Beheers je een complexe agenda en houd je de mailboxen bij, inclusief de overige correspondentie
  • Organiseer je bijeenkomsten en vergaderingen
  • Verricht je representatieve zaken
  • Handel je inkomend en uitgaand telefoonverkeer af
  • Met andere woorden: je ontzorgt de burgemeester!

Je brengt mee

  • Kennis van procedures en werkwijzen in een gemeentelijke organisatie is een must!
  • Ervaring op het gebied van bestuurlijke gemeentelijke ondersteuning
  • Bestuurlijke sensitiviteit: je kunt je goed kunnen bewegen op alle externe en interne (ambtelijke en bestuurlijke) niveaus, waarbij klantvriendelijkheid voorop staat
  • Het vermogen om je in te kunnen leven in de persoonlijke wensen van anderen
  • Een positieve instelling en een goed humeur
  • Een afgeronde MBO opleiding op secretarieel of administratief gebied
  • Minimaal 5 jaar ervaring op secretarieel, administratief gebied
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wij bieden

Wij vinden het belangrijk dat je je betrokken voelt bij de samenleving en je thuis voelt in ons team. Een goede balans tussen privé en werk staat hoog in ons vaandel en je kan tijd- en plaatsonafhankelijk werken. De gemeente Vijfheerenlanden is verspreid over drie locaties in Leerdam, Vianen en Meerkerk.  

  • Bruto maandsalaris tussen € 2.127,00 en maximaal € 3.114,00 bij een fulltime dienstverband (schaal 7)
  • De gemeente kent een ruim opleidingsbudget en mogelijkheden tot ontwikkeling
  • Het is een tijdelijke aanstelling, voor 28 tot 32 uur per week, voor de duur van 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband
  • De hoogte van het Individueel Keuze Budget (IKB) is 17,05 % bovenop je bruto salaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden. 

Solliciteer!

Zin om bij ons te komen werken? Reageer vóór 24 januari 2020. met cv en motivatie via https://vacatures.one/16760/solliciteren.
Heb je vragen over de vacature of de organisatie neem dan contact op met Tanja van Helsdingen, netwerkmanager, via 088 – 599 7320.
Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Diana Driehuis, HRM Adviseur a.i. via 088 – 599 7394.

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op maandagochtend 27 januari 2020 in het gemeentehuis locatie Leerdam.