Financieel Adviseur (28u/w)

Wij zoeken een Financieel Adviseur

Team Financieel Beleid

Wij zijn op weg naar een team dat zelf organiserend is, dat wil zeggen dat rollen, taken en verantwoordelijkheden binnen de teams zelf worden ingevuld. Belangrijkste taken voor het team zijn de financiële advisering aan gemeenteraad, college en organisatie. Maar we zorgen ook mede voor de uitvoering van de planning & control cyclus, zoals een kadernota, begroting, bestuursrapportages en jaarstukken. Wij werken hierbij nauw samen met de teams Financiële administratie en Control. De zorg voor de verzekering van gemeentelijke eigendommen etc. hoort ook bij het team.

Lijkt het u wat om hier aan mee te werken? De taken voor deze functie ziet u hieronder. Niet elke taak is 100% vastgelegd, we ontwikkelen dagelijks verder.

Dit gaat u doen 

  • U bent aanspreekpunt voor de verzekeringen in samenwerking met een collega, gemiddeld zijn deze werkzaamheden 8 uur per week.
  • U bent aanspreekpunt voor financiële vragen vanuit het team Vastgoed.
  • U ondersteunt uw collega’s van het team, met name op het administratieve gedeelte van de adviestaken.
  • U werkt mee aan de totstandkoming van P&C-producten zoals bestuur rapportages en de jaarrekening en draagt mede zorg voor een juiste dossiervorming bij de accountantscontrole.
  • U ondersteunt bij beleidsontwikkelingen op diverse deelterreinen van de gemeentefinanciën.

U brengt mee

  • Een HBO opleiding of MBO met ruime werkervaring.
  • Kennis van en ervaring met verzekeringen en de bereidheid om hier studies voor te gaan volgen.
  • U heeft affiniteit met lokale overheden en gemeentefinanciën (en een goede kennis van de actuele regelgeving, zoals het BBV) of de bereidheid om hier studies voor te gaan volgen.
  • Kennis van en ervaring met het pakket SAP van Pink Roccade is een pré.
  • Open houding, ondernemend, kan goed in teamverband werken en u bent communicatief vaardig.
  • En flexibele en positieve instelling, u denkt in mogelijkheden en beweegt zich gemakkelijk in een complexe politiek-georiënteerde omgeving.
  • Een proactieve houding in uw denken en doen en u werkt met plezier toe naar (gezamenlijke) oplossingen.
  • Plezier om naar (gezamenlijke) oplossingen toe te werken.

Wat bieden wij?

Wij vinden het belangrijk dat u zich betrokken voelt bij de samenleving en zich thuis voelt in ons team. Een goede balans tussen privé en werk vinden wij ook belangrijk en u kunt tijd- en plaats onafhankelijk werken.

  • Het bruto maandsalaris is ingeschaald in schaal 9. Ue verdient tussen € 2.756,- en maximaal € 4.048,- bij een fulltime dienstverband.
  • De hoogte van het Individueel Keuze Budget (IKB) is 17,05 % bovenop uw bruto salaris. Met het IKB past u de arbeidsvoorwaarden aan naar uw eigen omstandigheden.
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met zicht op een vaste aanstelling bij goed functioneren.
  • De gemeente kent een ruim opleidingsbudget en mogelijkheden tot ontwikkeling.

Solliciteer!

Zin om bij ons te komen werken? Reageer met uw motivatiebrief en cv vóór 6 december 2021 via hrm@vijfheerenlanden.nl.
Heeft u inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met Léon Huberts, netwerkmanager via 088 – 599 7094.
Voor vragen over de procedure kunt u contact opnemen met Saskia Basters, HRM adviseur via 088 - 599 7392.