Uw tevredenheid heeft onze aandacht

In 2020 hielden wij de tevredenheid onder onze inwoners goed in de gaten.

De gemeente Vijfheerenlanden ziet haar inwoners graag tevreden. Bijvoorbeeld over de gemeentelijke dienstverlening en service. In 2020 hielden wij de tevredenheid onder onze inwoners goed in de gaten.

Baliebezoek en telefonie

De cijfers laten zien dat onze inwoners in 2020 tevreden waren over onze dienstverlening aan de balies. Dit is af te lezen uit het cijfer dat u ons gaf, namelijk een 8,6! Onze telefonische dienstverlening beoordeelt u met een 7,7.

Dienstverlening aan de balie

Henriette vna Dijk: “Zelf werk ik twee dagen en af en toe ook een avond aan de balie. Omdat we daar in coronatijd door alle regels minder mensen tegelijk kunnen helpen, proberen we onze inwoners ook digitaal goed van dienst te zijn. Toch hoop ik mensen straks weer als vanouds aan de balie te kunnen helpen. Want sommige inwoners komen nou eenmaal liever bij ons langs dan dat ze alles digitaal moeten regelen.”

Meldingen openbare ruimte

We meten meerdere keren per jaar of de meldingen openbare ruimte binnen de gestelde termijn worden afgehandeld. Voor 2020 lag dit percentage gemiddeld op 96,5%. Over het algemeen was u tevreden met onze afhandeling. Het gemiddelde cijfer lag op een 8,2 in 2020.

Dienstverlening in de openbare ruimte

De begraafplaats is het werkterrein van Wilco Blokland. “We doen er niet alleen het onderhoud, maar spelen ook een belangrijke rol bij begrafenissen. Naast het graven en sluiten van het graf begeleiden we de stoet op de dag van de begrafenis ook naar dat graf. Als mensen naderhand de begraafplaats bezoeken, zien ze ons aan het werk en komen dan graag nog een praatje maken. Daarom moet je ons werk ook met je hart doen. Het geeft echt voldoening en ik vind het plezierig en dankbaar werk. We hebben dan wel bijna nooit met meldingen te maken, dienstverlenend is ons werk zeker.”

Contact

Ondanks alle goede intenties kan er natuurlijk wel eens iets fout gaan. U kunt toch een klacht hebben of het ergens niet mee eens zijn. Heeft u vragen of gaat u graag het gesprek aan over onze dienstverlening? Dan kunt u contact opnemen met onze kwaliteitsmedewerker dienstverlening, Dennis van Straalen, via 088 – 599 7151 of d.van.straalen@vijfheerenlanden.nl. Heeft u een klacht? Kijk dan op vijfheerenlanden.nl/klacht voor meer informatie en uw mogelijkheden.