Briefadres
Heeft u geen vast woonadres, maar wilt u wel ingeschreven staan bij de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u schipper bent, dakloos bent, in een huis voor beschermd wonen verblijft of in de gevangenis zit? Of gaat u korter dan 8 maanden naar het buitenland en heeft u in die tijd geen woning in Nederland? Vraag dan een bekende of u zijn of haar adres mag gebruiken als briefadres. U kunt dan post ontvangen op dat adres. U staat niet ingeschreven als bewoner op het briefadres.
Briefadres aanvragen (DigiD) (Deze link gaat naar een externe website)
Voorwaarden
- U bent minimaal 4 maanden in een half jaar in Nederland.
- U mag geen postbus of leeg adres opgeven.
- Het adres staat in de basisregistratie personen.
- De hoofdbewoner geeft schriftelijk toestemming met het Toestemmingsformulier briefadres (PDF, 348.2 kB).
- U kunt ook een instelling opgeven als briefadres. Wij laten u weten welke instelling dat mag zijn.
- De hoofdbewoner heeft de verantwoordelijkheid dat u de post ook echt krijgt.
Nodig
- Uitleg waarom u het briefadres nodig heeft.
- Uw identiteitsbewijs: identiteitskaart, paspoort, rijbewijs of verblijfsdocument.
- Schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner (PDF, 348.2 kB).
- Kopie van het identiteitsbewijs van de hoofdbewoner die u toestemming geeft.
Kosten
Gratis
Hoe het werkt
Een briefadres is tijdelijk. Tijdens het intakegesprek spreken wij met u af hoelang u op een briefadres ingeschreven mag blijven.