Feest melden
Organiseert u in uw (horeca)bedrijf, sportvereniging of school een feest? Organiseert u een activiteit op eigen terrein waarbij u harde muziek draait of lawaai maakt, zoals bij een feest met een band of DJ of een sportfestiviteit? U doet de melding via het Omgevingsloket.
Aanvraag of melding indienen (Deze link gaat naar een externe website)
Let op: organiseert u een braderie, kermis, optocht, tentfeest, festival, straatfeest of buurtbarbecue? Ga dan naar de pagina Evenement organiseren.
Tip: Voor sommige feesten heeft u ook andere vergunningen of ontheffingen nodig. Bijvoorbeeld omdat u langer open wilt blijven of omdat u alcohol wilt schenken. Vraag deze op tijd aan.
Voorwaarden
- U mag maximaal acht keer per jaar een feest organiseren.
- Het hardere geluid en verlichting mag niet tussen 01.00 en 07.00 uur.
- Het hardere geluid stopt een uur voor sluitingstijd.
- Het geluid mag niet harder zijn dan 60dB(A). Wij meten dit op 1,5 meter hoogte bij een gevoelig gebouw in de buurt.
Nodig
- Beschrijving van uw plannen:
- Datum en tijdstip
- Soort geluid, tijd(en) waarop u geluid wilt maken en plaats waar u geluid wilt maken.
- Gegevens van de artiest, DJ of band
- Wilt u meer geluid maken dan 60dB(A)? Stuur dan een geluidsrapport mee van het gebouw waar u het feest houdt. Wij vragen de Omgevingsdienst Regio Utrecht dan om advies.
Kosten
Een feest melden is gratis.
Hoe het werkt
- Meld uw plannen minimaal twee weken van tevoren.
- Wilt u meer geluid maken dan 60dB(A)? Doe de melding dan zes weken van tevoren.