Feest melden

Organiseert u in uw (horeca)bedrijf, sportvereniging of school een feest? Organiseert u een activiteit op eigen terrein waarbij u harde muziek draait of lawaai maakt, zoals bij een feest met een band of DJ of een sportfestiviteit? U doet de melding via het Omgevingsloket.

Aanvraag of melding indienen (Deze link gaat naar een externe website)

Let op: organiseert u een braderie, kermis, optocht, tentfeest, festival, straatfeest of buurtbarbecue? Ga dan naar de pagina Evenement organiseren.

Tip: Voor sommige feesten heeft u ook andere vergunningen of ontheffingen nodig. Bijvoorbeeld omdat u langer open wilt blijven of omdat u alcohol wilt schenken. Vraag deze op tijd aan.

Voorwaarden

  • U mag maximaal acht keer per jaar een feest organiseren.
  • Het hardere geluid en verlichting mag niet tussen 01.00 en 07.00 uur.
  • Het hardere geluid stopt een uur voor sluitingstijd.
  • Het geluid mag niet harder zijn dan 60dB(A). Wij meten dit op 1,5 meter hoogte bij een gevoelig gebouw in de buurt.

Nodig

  • Beschrijving van uw plannen:
    • Datum en tijdstip
    • Soort geluid, tijd(en) waarop u geluid wilt maken en plaats waar u geluid wilt maken.
    • Gegevens van de artiest, DJ of band
  • Wilt u meer geluid maken dan 60dB(A)? Stuur dan een geluidsrapport mee van het gebouw waar u het feest houdt. Wij vragen de Omgevingsdienst Regio Utrecht dan om advies.

Kosten

Een feest melden is gratis.

Hoe het werkt

  • Meld uw plannen minimaal twee weken van tevoren.
  • Wilt u meer geluid maken dan 60dB(A)? Doe de melding dan zes weken van tevoren.